יום חמישי, 4 במרץ 2010

כאן הכל מתחיל

Fullscreen capture 342010 113828 AM
נספר לכם הכל בלי מסתורין. אנחנו מקימים מסעדה דרום איטלקית במתחם תחנת הרכבת המחודשת בשכונת מנשיה בתל אביב. אנחנו מתרגשים מאוד מהפרוייקט החדש שלנו וחשבנו שיהיה זה מעניין לתעד את תהליך ההקמה בבלוג. מעבר לזה, אנחנו מעוניינים לשתף אתכם, הקוראים שלנו, בהחלטות רבות שעוד נצטרך לקבל מהיום ועד סיומן של העבודות. מעבר לזה שיש לנו חזון, רעיון והמון ניסיון, אנחנו נבקש את עזרתכם בבחירת שם למסעדה, בבחירת עיצוב אדריכלי, לוגו ועוד הרבה דברים (בתקווה שתשמחו לעזור)
אבל הרבה לפני שאנחנו חשבנו על המסעדה שלנו, כבר קרתה פה חתיכת היסטוריה. בסוף המאה ה-19 יפו הייתה עיר הנמל של ירושלים ואליה זרמו סחורות וצליינים אשר עשו את דרכם לירושלים העותמנית. הרעיון להקמת מסילת רכבת שתחבר את בין הנמל לעיר הקודש נהגה ע"י משה מונטיפיורי אבל בעיות טכניות ומחסור במימון עיכבו את הקמה עד שחברה צרפתית קנתה את הזיכיון שהציע שליט העותמני קודם לכן לקבוצת משקיעים שבניהם גם יוסף נבון, קרוב משפחה רחוק של יצחק נבון. הצרפתים החלו בעבודות מיד וב 26 לספטמבר 1982 יצאה הרכבת הראשונה מיפו לירושלים. כדי להפעיל את הרכבת הובאו 5 קטרים עשויים עץ ומתכת מפילדלפיה והרכבת נסעה במהירות של 35 קמ"ש, מה שאיפשר לאנשים לעלות ולרדת מהרכבת תוך כדי הנסיעה.
Fullscreen capture 342010 113913 AM כך זה היה פעם (כל התמונות מכאן)
עם הקמת המדינה מתחם התחנה ובו 16 מבנים הועברו לידי משרד הביטחון והטרמינל נדם. בניין טרמינל התחנה המשוחזר הורכב מ 3 מבנים. כאשר שניים מהם בני קומה אחת והבניין השלישי בן שתי קומות כאשר בקומה השניה נמצא משרד מנהל התחנה. בנייני המתחם נשמרו היטב בשנים בהן הם התחבאו מאחורי הגדר מאחר והם שימשו כארכיון צה"ל והיום, 5 שנים אחרי שעיריית תל אביב החליטה לשפץ את המקום ולפתוח אותו לציבור הרחב, אנחנו מקימים בו את המסעדה שלנו. במקום יהיו מקומות בילוי ותרבות נוספי לרווחת התושבים. בשנה הראשונה לאחר שיפוץ המתחם הוא כבר אירח תערוכות אמנות ואירועים נוספים.
Fullscreen capture 342010 113841 AM
אז ניראה כאילו הרבה עבודה מעניינת לפנינו, אנחנו שמחים שאתם הולכים להיות השותפים שלנו לדרך. המסעדה עתידה להיפתח בתחילת יוני, ועד אז אנחנו כאן עם עידכונים, תמונות והרבה יצירה.
שלכם,
צוות מסעדה בהקמה.

3 תגובות:

Unknown אמר/ה...

תמונות מהממות.... אוכל איטלקי צריך להיות פשוט וטעים מתחם התחנה הוא מהמם ...כמובן שחובה לייצר אוירה נכונה בעזרת תאורה ומוסיקה מתאימה...מעבר לזה אני מאמין שאתם יודעים מה אתם עושים

עינת לובטון אמר/ה...

גאונות!

שגיא ינקו אמר/ה...

שיהיה בהצלחה גדולה....לכו על לוגו מס. 2 הוא הכי קלאסה... תעשו אווירה, ללא צפיפות יתר, אקוסטיקה טובה, אוכל איכותי, אבל לא מסובך, שירות מקצועי ומחירים תחרותיים...ודאגו לחניה.

הוסף רשומת תגובה