יום שבת, 6 באוגוסט 2011

לידיעת הנוסעים: המלצה על מסעדה: לה ווליה (La Voglia), ניס, צרפת

איך אומרים באיטלקית תשוקה? - לה ווליה (La Voglia).

את לה ווליה, מסעדה איטלקית עם תשוקה ונשמה, גיליתי דווקא בדרום צרפת, בעיר ניס שבריביירה הצרפתית. 



בעונת הקיץ מזג האוויר בריביירה הצרפתית ובפרובאנס השכנה נעים יחסית ומאפשר טיול מרתק בנופים ציוריים ובערי נמל עתיקות עם מסעדות דגים מצוינות. רוב המסעדות מציעות תפריט שמורכב ממאכלים מקומיים, ובמרכזו הבויאבז - מרק הדגים המסורתי של הדייגים.

מסעדת לה ווליה שונה משכנותיה בכך שהיא מסעדה איטלקית, שמתמחה בדגים ובפירות ים בטכניקות בישול איטלקיות. מעין אי קולינרי איטלקי בריביירה הצרפתית.




המסעדה נמצאת ממש בקצה של שוק הפרחים (Saleya) בעיר העתיקה של ניס ובסמוך לחוף הים. נקודת מוצא נהדרת לטיול בעיר או לחוף, לסיום הטיול או לעצירה במהלכו. אם לא הזמנתם מקומות מראש, תיאלצו להמתין לשולחן פנוי. אני ממליץ לכם לחכות. הארוחה כאן שווה המתנה.



התיישבתם? נהדר. כשאתם מעיינים בתפריט לקראת ההזמנה, שימו לב שהמנות כאן גדולות מאוד, כך שרצוי להגיע רעבים מאוד או להזמין עיקרית לשניים. מחירי המנות סבירים מאוד, במקום תפריט בצרפתית ובאנגלית והשירות מסביר פנים וקשוב.

אני ממליץ במיוחד על המנות שאכלתי בביקורי שם: פסטה (עבודת-יד במקום) פירות ים או פסטה לובסטר, פילה קוד על מצע ניוקי בזיליקום ולקינוח (אם יישאר לכם מקום...) סופלה שוקולד אישי עם גלידת ערמונים.





כשהסתכלתי ימינה ושמאלה לשולחנות הסמוכים, ראיתי אנשים שנהנים מהמנות שלהם: פסטה, פיצות, סלטים, דגים. במיוחד בשולחן שלידי, בו ישבו תיירים שאכלו את שני "סלטי הבית", סלט לה ווליה, עם מלון, עגבניות, עלי בייבי מקומיים, מוצרלה באפאלו, פרמזן ופרושוטו; וסלט הארטישוק, שהכיל ארטישוק, עגבניות ופרמזן ברוטב מעניין. בפעם הבאה שאגיע לניס אזמין אותם.

אני מציע לכם ללמוד מהצרפתים וללוות את ארוחת הצהרים הקיצית עם יין רוזה קר מתפריט היינות של המסעדה, למשל, יין רוזה של שאטו רוזלין (Chateau Roseline).

בתיאבון!

שף אמיר מרקוביץ, איטלקיה בתחנה


Restaurant La Voglia
2, rue
St François de Paule
06300 Nice, France
tel. +33 (0)4 93 80 99 16
www.lavoglia.com


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה