יום שבת, 26 בפברואר 2011

פסטיבלי סרטנים מסביב לעולם


פיצוחים, צבתות והרבה בירה: עונת הסרטנים נחגגת ברחבי העולם בפסטיבלים שמחים. הנה ארבעה מומלצים
בארצות הברית ובמדינות המצויות לחופי האוקיינוסים והים התיכון ניתן למצוא ארבעה סוגי סרטנים עיקריים במסעדות, אצל דייגים או בחנויות: לובסטר, סרטן כחול, קינג קרב וסרטני טורטו. סוגים אלה שונים בצורתם, במרקמם ובטעמם אחד מהשני וניתן להכין מהם מנות מגוונות. למשל: ביסק סרטנים, טרטר סרטנים, קרב קייק, צוותות סרטנים על הגריל, נאצ'וס סרטנים, או סרטנים ממולאים בפורטבלו.

פסטיבלי סרטנים מתקיימים ברחבי העולם: באירופה ולאורך המפרצים בארצות הברית ובקנדה. בחרתי השבוע להציג בפניכם ארבעה פסטיבלי סרטנים בארצות הברית: האחד ליד עיר הבירה וושינגטון, השני בקליפורניה, השלישי בפלורידה והרביעי - בדרום קרולינה.


Crab and Beer



פסטיבל Crab and Beer הוא אחד מפסטיבלי הסרטנים המפורסמים בארצות הברית. הפסטיבל מתקיים כל שנה ב- National Harbour, אזור פנאי, בילוי וקניות במרילנד, מחוץ לעיר הבירה וושינגטון, על נהר הפוטומאק (שנשפך למפרץ צ'ספיק באוקיינוס האטלנטי).
יום שבת אחד במהלך חודש אוגוסט מתכנסים אנשי האזור ותיירים לשני סבבי ענק של אכילת כמה שיותר סרטנים במגוון צורות הכנה ושתיית כמה שיותר בירה. בנוסף, ישנם מופעים, תחרות מירוץ סרטנים, תחרות מפרק בשר הסרטנים היעיל והמהיר ביותר, ומוגשות מנות מגוונות של סרטנים.


Union Square Celebrity Crab Festival



אירוע ייחודי שמתקיים בסן פרנסיסקו, קליפורניה היום (26.2) זו השנה התשיעית ברציפות, הוא ה- Union Square Celebrity Crab Festival. במתחם Wine, Beer & Crab מיוחד שמוקם מדי שנה לקראת הפסטיבל, מציעות מסעדות באזור ה- Union Square District מנות סרטנים (כולל קינוחים) במחיר קבוע של 5-6$ למנה ויין או בירה במחיר סמלי. רוב האנשים שבאים לאירוע, מגיעים לכיכר על מנת לחזות בשחקני הפוטבול של קבוצת ה- 49ers, שחקנים של העונה הנוכחית וכן שחקני עבר, ידוענים תושבי העיר וגם שפים מוכרים, מתחרים נגד השעון: מי יצליח לפצח כמות גדולה יותר של סרטנים ולהוציא את בשרם. והכל תוך עידוד מתמיד של קבוצת המעודדות של ה- 49ers על רקע מוזיקה קצבית וסיקור תקשורתי רחב (ראו לדוגמא). כל ההכנסות מהאירוע מועברות לארגון שהוקם על-ידי הבעלים של קבוצת ה-49ers, שמטרתו להביא לשינוי חברתי באמצעות יצירת מסגרת תומכת לבני נוער בסיכון. כמו בכל שנה, מתגאים היזמים שלו שפסטיבל הסרטנים הוא "zero waste event": בשיתוף פעולה עם מחלקת הגנת הסביבה של העיר, כל החומרים בהם נעשה שימוש בפסטיבל והפסולת ימוחזרו.


Panacea Blue Crab Festival



פסטיבל מפורסם נוסף הוא ה- Panacea Blue Crab Festival, שמתקיים בחודש מאי בפארק וולי שעל מפרץ דיקרסון, בקרבת העיר טלהסי שבפלורידה. הפסטיבל, שמתקיים זו השנה ה-37, נפתח בתהלוכה מסורתית והוא חגיגה של ממש: ארוחות סרטנים, תחרויות לכל המשפחה והופעות חיות של אמנים מקומיים ידועים.

Blue Crab Festival



בכל חודש מאי, מזה 30 שנים, מתקיים בעיירה Little Town שבדרום קרולינה ה- Blue Crab Festival. עיירה קטנה, פסטיבל גדול. במשך יומיים מדברים, אוכלים, שותים, מציירים, מצלמים ורוקדים עם סרטנים. כל שנה נערכת תחרות היופי של העיירה במהלך הפסטיבל ובמקביל מתקיימת תחרות ריצה לחמישה קילומטרים, טורניר פוקר והופעות חיות של אמנים מקומיים ידועים.


שף אמיר מרקוביץ, איטלקיה בתחנה
* * *
התמונות מתוך אתרי האינטרנט של כל אחד מהפסטיבלים (קישורים בתוך הסקירה)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה