יום שני, 4 באפריל 2011

לקראת חופשת הפסח: המלצה על מסעדת La Mediterranée שבפריז

חופשת הפסח היא הזדמנות נהדרת לרבים מאיתנו לצאת לטיול בחו"ל. וזה לא סוד שפריז היא אחד היעדים החביבים עלינו, הישראלים (מודה, גם עליי).

כבר בדצמבר המלצתי על מסעדת Les Bouquinistes שבפריז.
השבוע אמליץ על מסעדה נוספת בעיר האורות, מסעדת La Mediterranée.



אני מכיר את המסעדה לפני ולפנים, שכן לפני שנתיים היתה לי הזכות לעשות שם סטאז' אצל שף המסעדה Chef Denis Rippa, שלימד אותי טכניקות עבודה רבות, כולל אופן הכנת מרק הבויאבז הייחודי שלו וצביעת תפוחי האדמה בצהוב באמצעות תבלין הזעפרן. שף ריפה עבד קודם לכן במסעדת L'ambrosie שבפריז, מסעדת שלושה כוכבי מישלין מומלצת אף היא.

מסעדת La Mediterranée נפתחה בשנת 1942. ז'אן קוקטו, שהיה מקורב לבעלי המקום באותה תקופה, עיצב את הלוגו המקורי וכריסטיאן בראר עיטר את קירות המסעדה. כבר עם פתיחתה אומצה המסעדה על-ידי אמנים ועיתונאים כמקום מפגש מועדף, ועד היום סועדים בה בקביעות אנשי רוח ואנשי השעה.



La Mediterranée נמצאת בגדה השמאלית, ברובע השישי, בככר תיאטרון האודאון (Place de l'Odéon), בקרבת גני לוקסמבורג והסנאט. מחלונות המסעדה ניתן לצפות במבנה המרשים של התיאטרון.

המסעדה מתמחה בדגים ובפירות ים. התפריט שלה מורכב ממנות שמוגשות בסגנון צרפתי ים-תיכוני, בעיקר מהים, אולם ניתן גם למצוא בו גם מנות נוספות צרפתיות מסורתיות. כמי שעבד במטבח המסעדה וראה מקרוב את הפעילות מאחורי הקלעים, אני יכול להעיד שחומרי הגלם בהם משתמשים במסעדה איכותיים וטריים מאוד. לדעתי, שילוב של יצירתיות, פשטות וטריות ללא פשרות הוא שהביא (וממשיך להביא) להצלחתו של המקום.

טרטר טונה אדומה, קרפצ'ו דג בס או שישיית אויסטרים הן המנות הראשונו האהובות עליי. למי שפחות מתלהב מהים, כדאי לנסות את מנת האסקרגו בסגנון בורגון, מנה צרפתית מסורתית שמוגשת ברוטב על בסיס פטרוזיליה.



אל תוותרו על הבויאבז החלומי, מנת הדגל של המסעדה, מנה עיקרית שבעקבותיה הגעתי לפריז לסטאז' אצל שף ריפה. אם אתם רוצים לגוון, הזמינו דניס אפוי בתנור עם עגבניות ודבש בליווי פולנטה, או דג שד ים אפוי בתנור עם שומשום וכוסברה, או את המנה הצרפתית הקלאסית של סול מאנייר (Sole Meunière). בתפריט יש גם היצע של שלוש מנות בשר, לסועדים שמעוניינים בכך.

מחירים: המסעדה מציעה ארוחות עסקיות בצהריים במחיר של 26/30 אירו לסועד (2 מנות או שלוש). ארוחת ערב ממוצעת לסועד תעלה כ- 52 אירו. מנת הבויאבז עולה 30 אירו. המנה היקרה ביותר בתפריט: סול מאנייר (400 גרם) במחיר של 38 אירו.

בתיאבון!

שעות פתיחה:
צהריים: כל יום בין השעות 12:00 עד 14:30;
ערב: בין השעות 19:30 עד 23:00.
מומלץ להזמין מקום מראש, פרטים באתר.
כתובת:
Place de L'Odéon 75006 Paris

שף אמיר מרקוביץ
* שתי התמונות הראשונות מאתר המסעדה; התמונה השלישית צולמה על-ידי במסעדה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה