יום שני, 27 בדצמבר 2010

סילבסטר מפנק: מסעדת Les Bouquinistes

רבים מאיתנו שמחים לעוד סיבה למסיבה וחוגגים את ערב השנה הגרגוריאנית החדשה, הוא סילבסטר. לקראת חגיגות אלה רציתי להסב את תשומת לבכם לארוחת סילבסטר מיוחדת באיטלקיה בתחנה.

לחוגגים בחו"ל או לנמצאים שם בחופשה, בחרתי להמליץ על מסעדה במקום הכי רומנטי בעולם – פריז.

אני ממליץ על מסעדת Les Bouquinistes בלב שלם, גם משום שהיא מצויינת וגם משום ששימשתי בה שף דגים בין השנים 2001-2003, מייד לאחר סיום לימודיי ב- ESCF (בית הספר לבישול (Ferrandi בפריז.

Les Bouquinistes ממוקמת ברובע השישי של פריז, על גדות נהר הסיין, במרחק כמה דקות מבעלי הדוכנים למכירת ספרים ישנים. שמה של המסעדה - Les Bouquinistes (Booksellers; מוכרי הספרים) הוא מחווה לאותו מוסד רב שנים. מהמסעדה נשקף נוף מדהים של קתדרלת הנוטרדאם וגשר פונט נף (הגשר העתיק ביותר בפריז).

כבר בכניסה ניתן להתרשם מכך שהמסעדה מעוצבת באלגנטיות מוקפדת. החלונות הגדולים מאפשרים לצפות ביופיה של עיר האורות; תמונות מודרניות מעטרות את יתר הקירות; השולחנות ערוכים בצבע צהוב בהיר; כסאות שחורים ממתינים לסועדים מסביב לשולחן. עיצוב שמשדר נוחות וחמימות.

מסעדת Les Bouquinistes שייכת לרשת המסעדות של שף Guy Savoy, שף ידוע, שבבעלותו מסעדות שלושה כוכבי מישלין. סבואה עצמו עיצב את התפריט, בשיתוף עם שפית המסעדה Magdala de Beaulieu Caussimon. בנוסף ומעבר לתפריט הרגיל, מציעה קוסימון תפריט יומי משתנה - ראשונה, עיקרית וקינוח - מחומרי גלם עונתיים ומקומיים.

בשונה ממסעדות ביסטרו רבות בפריז, הרי שהמסעדה מתמחה במטבח צרפתי-מודרני. המנות שמוצעות לסועד הן המשך ישיר והרמוני של עיצוב המסעדה: הטעמים מעודנים, השילובים מעידים על כשרון ויצירתיות של השפים, ואם תבחרו בתפריט הטעימות אני מבטיח לכם שתרחיבו בוודאות את האופק הקולינרי שלכם.

מנת הדגל של המקום, שהיא גם המנה האהובה עליי בין המנות הראשונות, היא מנת רביולי לובסטר וסרטן מבריטני בתוספת ירקות. במנות העיקריות ההתלבטות קשה: פילה לברק צלוי בתוספת טאטן אנדיב ופירה ארטישוק ירושלמי לבין טלה עשוי בשלוש צורות. הקינוח שאכלתי ואהבתי היה קפוצ'ינו מפירות אקסוטיים, סורבט ליצ'י וממרח לימון ירוק. לצערי, הוא הוחלף, אבל גם מנת ה"הכל שוקולד" היא מעדן לאוהבי השוקולד שבינינו, קינוח מתוק לסיום ארוחה נהדרת.

היין, הוא כידוע, אהבתם של הצרפתים, ותפריט היין של המסעדה כולל מבחר נהדר של יין מכל אזורי צרפת בפחות מצויין של פחות מ- 50 יורו. ניתן גם למצוא, כמובן, יינות מחלקות מיוחדות ומבצירים טובים, שעולים הרבה יותר.

לסיכום: אם אתם חוגגים בפריז את ערב הסילבסטר, או נמצאים בעיר האורות בכל מועד אחר, אני ממליץ בחום על המסעדה. בתיאבון ושנה אזרחית טובה.

* * *

Les Bouquinistes, Restaurant Avec Guy Savoy

53, Quai des Grands Augustins

Paris 75006

T : + 33 (0) 1 43 25 45 94

* * *

התמונות לקוחות מתוך אתר המסעדה

2 תגובות:

וילה בטוסקנה אמר/ה...

לדעתי לאכול אוכל איטלקי בסילבסתר יחד עם בקבוק יין טוב יוכלה להיות דרך נפלה לפתוח את השנה

איטלקיה בתחנה אמר/ה...

מסכימים לדעתך :)
המסעדה מציעה תפריט מיוחד ליום שישי בערב לקראת השנה האזרחית החדשה, וגם אם תבוא ביום שבת, היום הראשון של השנה תמצא תפריט איטלקי לעילא ולעילא

הוסף רשומת תגובה